Efendim’e (s.a.v.

Canların cananı nebi, aleme rahmet geldin,
Derman olup derdime bakar mısın EFENDİM,
Övülmüşsün ezelden, kalplere şefkat geldin,
Hasretinle bu gönlü yakar mısın EFENDİM..
Gönüller mahzun sensiz, sensiz yüzler gülmüyor,
Rüyada bile olsa bayrama gel EFENDİM,
Ümmetin ağlar sensiz, sensiz figan durmuyor,
Biçare gönlümüze seyrana gel EFENDİM..

Hicran ile yakma Yâr, bize vuslat ile gel,
Cemalin seyredelim, müjdeyle gel EFENDİM,
Sana güller derelim, güller koklamaya gel,
Arzuhal günü olsun, görmeye gel EFENDİM..

Aşkınla gönüllere çağlayıver Sultanım,
Sensizlikten harabe güllere gül EFENDİM,
Ravzadan selamını yollayıver Sultanım,
Sana gelen yollardan muştuyla gel EFENDİM..

Güllerin Sultanına kainat kurban olur,
Sana kurban olur mu bu can, sana EFENDİM,
Rahman’ın melekleri, gülünce, hayran olur,
Bir tebessümünü bu can görür mü EFENDİM..

Kainat üzerinde rahmet olmaya geldin,
Yağmur olup gönlüme yağar mısın EFENDİM,
Rabb’in Habibi sen ki AHMED olmaya geldin,
Nehir olup gönlüme akar mısın EFENDİM..

Aciz kaldım övmeye, gülyüzlü efendimi,
Bu nameyi selamla yolluyorum EFENDİM,
Efendim, bendideyim, çözmeye gel bendimi,
İzin ver ravzana koşup geleyim EFENDİM..

MUHAMMED MUSTAFA’sın, böyle buyurmuş HANNAN,
Gözyaşımı silmeye gelir misin EFENDİM,
Resulü Kibriyasın, nurunu övmüş MENNAN,
Kıtmirin olamam Yâr, eyler misin EFENDİM..

Enbiyalar Sultanı! Makam-ı Mahmud senin,
İntizar edenlere vuslat var mı EFENDİM,
Evliyalar hakanı! Kevser ummanı senin,
Ummanından bir damla murad var mı EFENDİM..

Aşıkların gözyaşı, güllerin rüyası Yâr,
Yetimlerin babası, meded eyle EFENDİM,
Gecelerin güneşi, duha’nın süruru Yâr,
Ümmetinin amanı, buyur da gel EFENDİM….


Şair:

muhammed menzilyar

9 responses to this post.

  1. Posted by gülay on Ekim 6, 2009 at 6:51 pm

    Allahu Teala\’ın Habibi Hazreti Mustafa Miladın 571,senesi Nisan ayının 20\’sıne rastlayan Rebi\’ül evvel ayının 12.Pazartesi gecesi sabaha karşı Mekke\’de doğdu..O\'(salallahu aleyhi ve sellem)daha doğmadan babası Abdullah vefat etmiş,ve yetimliği de anne karnından başlamıştı..Altı yaşındayken annesi de vefat etmişti,sekiz yaşında dedesini kaybetti..öyle bir dede ki,o bütün Mekkeli\’nin de desteğiydi..şimdi o da bir seher yızdız gibi kaybolup gitmişti..Mekke!de çekmediği sıkıntı kalmadı..Ama O\’sarsılmamış,hanımı,amcası de pespeşe vefat etmiş,ki,her ikisi de O\’nun en büyük destekçisiydi..fakat O\’ndan zerre kadar bir ümitsizlik olmamıştır..O\'(salallahu aleyhi ve sellem)bir mesuliyet insanıydı,tebliğ vazifesi O\’na verilmişti ve islamı rebliğ O\’nun varlık gayesi olmuştu..Ashabı O\’nun başlarında bir kuş olup kıpırdarlarsa uçuverecekmiş gibi dinlerlerdi..Gülleri andıran mübarek yanaklarından tebessüm çiçekleri hiç eksik olmazdı..Hiç kimsenin kalbini kırmayan,duygularını incitmeyen bir sevgi çağlayandı O\'(salallahu aleyhi ve sellem)Sade ve mütevazi bir hayat yaşar,göşterişten uzak kalırdı..O\’nu,Ashabı sırtında hasır izini gördükleri zaman çok üzülür.."emret Kisra\’nın sarayları gibi tahtlar döşeyelim Sana "dediklerinde, "İstemez mısınız dünya onların,Ahiret bizim olsun "derdi..O\’seven ve sevilen bir liderdi.Ashabına seviyordu.vefatına yakınkaç defa mescidde ashaba dönmüş ve teker-teker süzerek hıçkıra-hıçkıra ağlamıştı..Evet,Ashabına seviyordu ve koruyordu.."sakının ashabımdan ve onlara uygunsuz söz söylemeyin ""Benim ashabım gökteki yıldızlar gibidir,hangisini uyarsanız hidayeti bulursunuz "gibi nice sözleri bu sevginin deliliydı..Bir Nebi ki,tevazu kanatlarını yerlere kadar sermişti.O\’nun huzurunda herkes teklifsiz girip çıkabiliyordu..Müminler zengini,fakiri,emiri,hizmetçisi aynı mescidde ve aynı saflarda oturup kullukta bulunuyordu..Mazlumların sadık dostuydu..onlara sohbet eder,acı ve dertlerini paylaşır,onların halleriyle hallenirdi..Evinde örnek bir baba,akraba,dostlara karşı sadık bir yardımcı,savaşlarda ordusuna lider bir komutandı Rahmet Peygamberimiz..Ümmetinin sevgilisiydı..O\’nu o kadar seviyorlardı ki,yılan deliklerini,O\’na bir zarar gelmesin diye ayaklarıyla kapatıyorlardı.."işte göğsümüz,Senin göğsüne siper olsun Ya Resulallah !"diye sağında,solunda,önüne arkasında kenetleniyorlardı..Evet,Peygamberimiz ahirette büyük günah işleyenlerin ama,günahına pişman olanları,şefaat edecektır..Bizde diyoruz ki.."ANAMIZ,BABAMIZ SANA FEDA OLSUN…ŞEFAAT ET BİZLERE YA RESULALLAH ! Gülay öztürk

    Cevapla

  2. Posted by gülay on Ekim 6, 2009 at 6:52 pm

    Senin için yaratıldı bu kâinat, Selâm verdi; melekler, semâvat, Şefâat eyle ümmetine ey Resûl! Dökülüyor dudaklarımızdan salâvat… Hep ümmetine rehberlik ettin, Yüce Allah’ın yoluna sevk ettin Şefâat eyle ümmetine ey Resûl! Kalbimizi, ruhumuzu sen serinlettin… Cennet ile müjdeledin müminleri Ateş ile korkuttun münkirleri, Şefâat eyle ümmetine ey Resûl! Seni arzular hakikat erleri… Mübarek dilinden okudun Yüce Kur’ân’ı, Aydınlattın; ufukları, bütün cihanı, Şefâat eyle ümmetine ey Resûl! Senin yoluna verelim bu canı…

    Cevapla

  3. Posted by gülay on Ekim 6, 2009 at 8:20 pm

    Gelseydin basimiza tac eder gezerdik seni yoluna güller sererdik reng a renk hani ashabina demistinya sizden sonra kardeslerim gelecek diye ve onlarda buruk bir kalple ya rasulallah bizler senin kardeslerin degilmiyiz demislerdi ve sen onlara sunu demisdin ..""hayir sizler benim ashabimsiniz arkadaslarimsiniz sizler beni gördünüz beni yasadiniz her seyi görerek inandiniz ama onlar görmeden inanacaklar yasamadan beni sevecekler ..iste onun icin onlar kardeslerim dir benim demissin ya iste o ne güzell bir müjde bizim icin ne güzel bir hediye ya rasulallah .bizler yokken bizleri düsünmek bizleri hayel etmek bizleri anlatmak bizlerden bahsetmek ne güzel bir duygu efendim ..bak simdi kardeslerim dediklerinde seni aniyor senden bahsediyor ashabin gibi arkadaslarin gibide olmasada en azindan o yolda canlarini hayatlarini harcama yolundalar.. efendim seni örnek almaktir niyetimiz efendim seni sen varmissin gibi yasamak o lezzeti tatmak anlatilmaz bir duygu efendim… her güle bakisimizda seni hatirliyoruz biz koklayamadik seni ya rasulallah güll kokusunu senden almis efendim onun icin her gördügümüz gül de seni hatirliyor senin konunu alircasina icimize cekiyoruz bu gülü sevdigimizden degil efendim gül kokusunu senden aldigi icindir. efendim sen gelseydin bir komutan edasiyla yaninda arkadaslarin arkanda ashabin atinin üzerinde kainatin efendisi yanlarinda hz ebu Bekir hz Ömer hz Osman hz Ali ve gökteki yildizlar gibi etrafindaki digerr arkadaslarin.. ah bi gelseydin efendim yer yüzünde bulunan kardeslerin ve hatta hatta müsriklerde karsilamak icin saf tutarlardi.. efendimm seni bizler hep duyguyla bekliyor ve özlüyoruz biliyoruzki sende bizleri özlüyorsun degilmi canim efendim hasretindeyiz efendim

    Cevapla

  4. Posted by rabia on Ekim 6, 2009 at 10:20 pm

    Günahların kokusu sarmış ufkumu Gül kokunu alamıyorum Ya Resulallah. Ruhumda zalim nefsin prangası vurulu Aşkınla yanmadan çözülmüyor Ya Resulallah Nefsim kızgın mil çekmiş gözlerime Kendim bile inanmaz oldum sözlerime Dünya peşinde koştum durdum bir ömür de Sana gelen yola giremedim Ya Resulallah Dalmışım şu yalan dünyanın azgın denizine Yaşam kavgası demiş bahane bulmuşum kendimce Çırpınıyorum işte bak vurmuşum en dibe Sensiz bir türlü çıkılmıyor Ya Resulallah Görsen halimi bakarmıydın yüzüme Nazar eylermiydin kan ağlayan özüme. İstemem senden gayrısı yok gözümde Yeterki bana ümmetim de Ya Resulallah Yeterki bana ümmetim de Ya Resulallah.

    Cevapla

  5. Posted by rabia on Ekim 6, 2009 at 10:23 pm

    Ve mübarek geceler, dualarımız,Geri gelmeyen dualardı…Geceler, ki pırıl pırıl,Kandillerin yanardı.Kapına gelenler, yâ Muhammed,-Uzaktan, yakından-Mü’min döndüler kapından!Besmele, ekmeğimizin bereketiydi,İki dünyada aziz ümmet;Muhammed ümmetiydi.Konsun –yine- pervazlara güvercinler,“Hû hû”lara karışsın âminler…Mübarek akşamdır;Gelin ey Fâtihalar, Yâsinler!Şimdi seni ananlar,Anıyor ağlar gibi…Ey yetimler yetimi,Ey garipler garibi;Düşkünlerin kanadıydın,Yoksulların sahibi…Nerde kaldın ey Resûl,Nerde kaldın ey Nebi?Günler, ne günlerdi, yâ Muhammed,Çağlar ne çağlardı:Daha dünyaya gelmedenMü’minlerin vardı…Ve bir gün, ki gafletÇöller kadardı,Halîme’nin kucağındaAbdullah’ın yetimiÂmine’nin emaneti ağlardı.Hatice’nin goncası,Aişe’nin gülüydün.Ümmetinin gözbebeğiGöklerin resûlüydün…Elçi geldin, elçiler gönderdin…Ruhunu Allah’a,Elini ümmetine verdin.Beşiğin, yurdun, yuvanMekke’de bunalırsanMedine’ye göçerdin.Biz bu dünyadan nereyeGöçelim, yâ Muhammed?Yeryüzünde riyâ, inkâr, hıyanetAltın devrini yaşıyor…Diller, sayfalar, satırlar“Ebu Leheb öldü” diyorlar.Ebû Leheb ölmedi, yâ MuhammedEbû Cehil kıt’alar dolaşıyor!Neler duydu şu dünyadaMevlidine hayran kulaklarımız;Ne adlar ezberledi, ey Nebî,Adına alışkın dudaklarımız!Artık, yolunu bilmiyor;Artık, yolunu unuttuAyaklarımız!Kâbe’ne siyahlarYakışmamıştır, yâ MuhammedBugünkü kadar!Hased gururla savaşta;Gurur, Kafdağı’nda derebeyi…Onu da yaralarlar kanadından,Gelse bir şefkat meleği…İyiliğin türbesineTürbedâr oldu iyi.Vicdanlar sakatÇıkmadan yarına,İyilikler getir, güzellikler getirÂdem oğullarına!Şu gördüğün duvarlar kiKimi Tâif’tir, kimi Hayber’dir…Fethedemedik, yâ Muhammed,Senelerdir.Ne doğruluk, ne doğru;Ne iyilik, ne iyi…Bahçende en güzel dal,Unuttu yemiş vermeyi…Günahın kursağındaHaramların peteği!Bayram yaptı yapanlar;Semâve’yi boşaltıpSâve’yi dolduranlar…Atını hendeklerden -bir atlayışta-Aşırdı aşıranlar…Ağlasın Yesrib,Ağlasın Selman’lar!Gözleri perdeleyen toprak,Yüzlere serptiğin topraktı…Yere dökülmeyecekti, ey Nebî,Yabanların gözünde kalacaktı!Konsun -yine- pervazlara güvercinler,“Hû hû”lara karışsın âminler…Mübarek akşamdır;Gelin ey Fâtihalar, Yâsinler!Ne oldu, ey bulut,Gölgelediğin başlar?Hatırında mı, ey yol,Bir aziz yolcuylaAşarak dağlar, taşlar,Kafile kafile, kervan kervanŞimale giden yoldaşlar!Uçsuz bucaksız çöllerde,Yine, izler gelenlerin,Yollar gideceklerindir.Şu tekbir getiren mağara,Örümceklerin değil;Peygamberlerindir, meleklerindir…Örümcek ne havada,Ne suda, ne yerdeydi;Hakkı göremeyenGözlerdeydi!Şu kuytu cinlerin mi;Perilerin yurdu mu?Şu yuva -ki, bilinmez-Kuşları Hüdhüd müdür, güvercin mi, kumru mu?Kuşlarını, bir sabah,Medine’ye uçurdu mu?Ey Abvâ’da yatan ölü,Bahçende açtı dünyanınEn güzel gülü;Hâtıran, uyusun çöllerinIlık kumlarıyla örtülü!Dinleyene, hâlâ,Çöller ses verir;“Yaleyl!” susar,Uğultular gelir.Mersiye okur Uhud,Kaside söyler Bedir.Sen de bir hac günü,Başta Muhammed, yanında Ebû Bekir;Gidenlerin yüz bin olup dönüşünüDestan yap, ey şehir!Ebû Bekir’de nûr, Osman’da nûrlar…Kureyş uluları, karşılarındaMeydan okuyan bir Ömer bulurlar;Ali’nin önünde kapılar açılır,Ali’nin önünde eğilir surlar,Bedir’de, Uhud’da, Hayber’deHakk’ın yiğitleri, şehîd olurlar…Bir mutlu günde, ki ölüm tatlıydı,Yerde kalmazdı ruh… kanatlıydı.Konsun –yine- pervazlara güvercinler“Hû hû”lara karışsın âminler.Mübarek akşamdır;Gelin ey Fâtihalar, Yâsinler!Vicdanlar, sakat çıkmadan,Yâ Muhammed, yarına;İyiliklerle gel, güzelliklerle gelÂdem oğullarına!Yüreklerden taşsınYine, imanlar!Itrî, bestelesin Tekbîr’ini;Evliyâ, okusun Kur’ân’lar!Ve Kur’ân-ı göz nûruyla çoğaltsınKayışzâde Osman’larNa’tını Galip yazsın,Mevlid’ini Süleyman’lar!Sütunları, kemerleri, kubbeleriyleGeri gelsin Sinan’lar!Çarpılsın, hakikat niyetineCenaze namazı kıldıranlar!Gel, ey Muhammed, bahardır…Dudaklar ardında saklıÂminlerimiz vardır…Hacdan döner gibi gel;Mi’râc’dan iner gibi gel;Bekliyoruz yıllardır!Bulutlar kanat, rüzgâr kanat;Hızır kanad, Cibril kanad;Nisan kanad, bahar kanad;Âyetlerini ezber bilenYapraklar kanad…Açılsın göklerin kapıları,Açılsın perdeler, kat kat!Çöllere dökülsün yıldızlar;Dizilsin yollarınaYetimler, günahsızlar!Çöl gecelerinden, yanıkTürküler yapan kızlarSancağını saçlarıyla dokusun;Bilâl-i Habeşî sustuysaEzânlarını Dâvûd okusun!Konsun –yine- pervazlara güvercinler,“Hû hû”lara karışsın âminler…Mübarek akşamdır;Gelin ey Fâtihalar, Yâsinler!

    Cevapla

  6. Posted by Ceren on Ekim 8, 2009 at 10:12 am

    GÜLÜ ANMAKAnlatsam seni, ifâdeler yetersiz kalır.Düşünmesem seni duygu çemberim daralır.Hissettiğimi anlatsam kelime kelime,İnci gibi dizilir duygularım dilime.Suya hasretle, sararması gibi yaprağın,Çatlak dudakla susaması gibi toprağın,Damlanın toprakla kucaklaştığı zamanda,Seni, duygularımla hissederim o andaTüm hislerin son sınırı olan göz yaşında,Duygu bulutu oldun sen, muhtaçlar başında.Seher vakti gülün, o muhteşem kokusunda,Seni yaşarım o katmer katmer dokusunda.Seslerin, kulağa gelen aks-i sadâsında,Bülbüle sen ölçü oldun, güzel nidasında.Hep izini sürdüm çölde, gezindim bölgende,Gülizârını buldum, serinledim gölgende.İsteyene mor menekşe, lâle, sümbül derin,Bana ise, kırmızı, beyaz, pembe gül verinHERŞEY GÖNLÜNÜZCE OLSUN.ALLAH(C.C:) YÂR VE YARDIMCIMIZ OLSUN.SELAM VE SEVGİLER

    Cevapla

  7. Posted by funda on Ekim 9, 2009 at 7:42 pm

    Seni seven, Senin gibi olmalı. Ve senin gibi sultânım, ALLAH’a kul olmalı. Namaz, gözünün nuru… Sen namaz için mihrâba yaklaşınca, Yüz yirmi dört bin peygamber geçer sağına, Solunda Ashâb-ı güzîn Ve saf saf melekler… Sonra milyonlarca veli Edeple ardına geçer. Müminler sıra sıra… Canlı cansız tüm varlık… Sen namazdasın Ve kainat ardında… Uzanır öpülesi ellerin. O nurlu ellerin Rahmân’ın dergâhına uzanır. İsteyen sensin; veren ALLAH! İste sen, “Rabbin sana verecek ve sen hoşnut olacaksın.” Sen iste ki ALLAH’a yakarışın yüreklerimizi yaksın Sen iste ki, Âlemler sesini sesine katsın; “Ver, ne olur ALLAH’ım! Habib’in ne istiyorsa bize de ver ALLAH’ım!” (Dursun al erzincanl)

    Cevapla

  8. Posted by mm on Ekim 24, 2011 at 3:25 am

    üstteki şiir gönlümüzden döküldü yıllar önce.. ama beklemedigim bir gün rüyada o selam geldi… hem de aklımın hala alamadığı bir şekilde.. imam suyuti hazretlerinin dediği gibi, artık bu dünyada başkaca bir dileğim olamaz.. O(s.a.v)nu sevmek en büyük hazine…
    menzilyar

    Cevapla

Bir Yanıt Bırakın

