Düşündünüz mü hiç, ”BEN” kelimesini ne kadar kullanıyorum diye

Düşündünüz mü hiç, ”BEN” kelimesini ne kadar kullanıyorum diye, evet şaşılacak bir şey ama hiç kulağımız duymadan yüzlerce kez ben,ben,ben.!

Gerçekten de o kadar büyük birimiyiz!? ben olmasaydım la kaç cümle kullandık şimdiye kadar.!? ya da BEN söylemiştim bak, diye hangi sözümüzü noktaladık.!? söylediğimiz emri-bil marufta bile aksi söz söyleyenleri gerçekten İslam adına mı, yoksa sözlerimize ters olduğu için tartıştık hararetli,hararetli,dakikalarca..

Tabi aslında takdir olmalı hep etrafımızdaki kişlerden, çünkü BEN bunu hak ediyorum. O kadar emeğim geçti, hakkım geçti ve buna benzer yüzlerce fetva..(Bilirsiniz şeytan bir günahı fetva vererek işletirmiş. Günah olduğunu hissetirmezmiş bile, sanki gereken oymuş gibi fısıldarmış. Aksi halde mü’min onu dinlemez bile.)Peki, Mütevazi olurken bile gerçekten mi, yoksa öyle düşünmeleri mi rahatlatıyor egolarımızı.?
BEN demesek ne değişir acaba hayatımızda? Yarım mı kalır cümlelerimiz, yalınlaşır mı, anlaşılmaz mı?

Acaba bizim olan neyimiz var? Günahlardan başka. BEN demesek RABBİMİZİ görürmüyüz acaba her vesileyle şükürler ederek, hayret ederek.!? Sen çık aradan, kalsın yaradan. Diyebilirmiyiz acaba uslanmaz, söz dinlemez nefsimize..

BEN acizim A L L A H (cc)’ım sen K A D İ R’sin

BEN günahkârım A L L A H (cc)’ım sen V E D U D’sun
BEN faniyim A L L A H (cc)’ım sen B A K İ’sin
BEN yokum A L L A H (cc)’ım sen E V V E L’sin A H İ R’sin…
3 responses to this post.

  1. Çok güzel bir noktaya değinmişsiniz teşekkür ederim bunu paylaştığınız için.

    Cevapla

  2. Posted by Dilek on Temmuz 5, 2010 at 3:58 am

    Selamin aleyküm, süper bir uyari..
    evet, BENde cok BEN kelimesini kullanmaktayim..
    Fakat cümleler icinde kullaniliyor, nasil cikatacamki KENDIMi bir cümleden..?

    Daha dün gece KENDIMde bir kusur daha gördüm.. Cok bilmis gibi konusuyorum, oysa hic birsey bildigim yok 😦
    BENde yapiyorum, sizde yapin diyorum misal. BEN yaparsam herkez yapar diyorum..
    YÜCE MEVLAMdan bu yolda bana yardim etmesini diledim..
    Bugünse tevafuken bu sayfaya denk geldim.
    Even, ilki bu olmasi gerek “BENlikten kurtulmaliyim”
    Bana bu BEN kelimesini ortadan kaldirmam icin kücük ders seklinde yardim edermisiniz..
    Alcak gönüllü olmak istiyorum, ama kendi basima yapamiyorum. Bana bu hususta yöntemlerinizi ögretirmisiniz?
    InsALLAH en kisa zamanda cevabinizi beklerim

    ALLAH razi olsun simdiden hersey icin

    Selametle

    Dilek Beytür

    Cevapla

    • Posted by gulayozturk on Temmuz 5, 2010 at 11:49 pm

      aleykum selam Dilek kardeşim..gurur şeytandadır biliyorsun dimi.bilmen lazim çünkü doğustan müslümansın..oysa ben sonradan geldim bu güzel dine..16 yaşimda hristiyan dinden islama geldim.çok okuyorum özelliklede Kuran..şimdi gelelim sana canım kardeşim..fani olduğunu diye kalbten inanmalısın..her an Mevlaya dönebiliriz yarın garantimiz yoktur..herşeye Mevlama muhtaciz..öyleyuse aciz ve fani olan kişi gururla BEN nasil diyebilir.. Rabbim bize paha biçilmez bir nimet verdi akıl..
      inşallah doğru kulanıp hatalardan uzak duralım.
      değerli kardeşim her sabah saat 10.30 de canlı yayında şu adresime beni dinle..
      http://www.gulayozturksultan.blogcu.com

      Cevapla

Bir Cevap Yazın

