Yüce Yaradan bizi uyarıp Rahmetine çağırıyor:

59586_463554820364354_495014564_n
“Henüz ilkokula başlamamıştım, çocuktum. Amcamın peşine takıldım. Köy merkezine doğru yürüyorduk. Yolda tarlasında çalışan komşumuz yaşlı teyzeye rastladık. Teyzeye selam verdi amcam.
Teyze kazmayı yana bıraktı, selamı aldı ve amcama feryat eden bir insanın üslubuyla dertlerini anlatmaya başladı. Hatırladığım ve anladığım kadarıyla ‘Şöyle böyle yapıyorlar, beni çok üzüyorlar.’ türünden sözlerle çocuklarından şikâyet etti.
Amcam, ‘Anne’ dedi, bunlar hep dünya işleri. Sen asıl Allah için ağla!’ Teyze bu cümleyi duyar duymaz birden duruşu değişti, sustu. ‘Haklısın evladım!’ dedi mi bilmiyorum, ama bu sözden etkilendiğini hissettim.
Çok geçmedi, teyzenin mahallesinden çığlıklar duyduk. Kazmalarını tarlalarda terk edip çığlıkların koptuğu eve koşan büyüklerin peşine takıldım. Vardığımızda komşular evin bahçesinde idiler. Kimi feryat ediyor, kimi de öylece bekliyordu. Beni fark erden yoktu. Merak ederek eve girdim. Teyze sırt üzüntü uzanmıştı. Üzerine battaniye örtülüydü. Yüzü açık ve bembeyazdı ve çenesinin altından bir eşarp bağlanmıştı. Ölümün soğukluğuna bütün netliğiyle o gün orada tanıklık ettim.
Dünya kısacık değerli insanlar. Oyalanıyoruz. Burada yaptıklarımızla edebi hayatı ya kazanacağız ya da kaybedeceğiz. Yüce Yaradan bizi uyarıp Rahmetine çağırıyor:
‘Allah’tan başkasının tersine çeviremeyeceği kaçınılmaz gelecek iyice yaklaştı. Bu uyarıya şaşırıyor musunuz? Gülüyorsunuz da ağlamıyorsunuz. Geleceğinizde bekleyen büyük hesabı düşünmüyorsunuz. Yapmayın, secde edin Rabbinize, O’na kulluk edin.` (Necm, 57-62)”
 Dr. Muhammed Bozdağ

One response to this post.

  1. […] Yüce Yaradan bizi uyarıp Rahmetine çağırıyor: […]

    Cevapla

Bir Cevap Yazın

